ÅS: I vinter hadde ØB stor suksess med kåringen av beste service i Nordre Follo. Nå er det Ås som står for tur.

God service, og gode kundeopplevelser, er ikke bare den beste garantien for at kundene kommer tilbake, men også den billigste markedsføringen bedriften kan gjøre, sier ansvarlig redaktør Martin Gray i Østlandets Blad.

Han synes det er hyggelig å gjøre stas på bedrifter der kundene får gode opplevelser utenom det vanlige.


111 forskjellige bedrifter

Åge Nilsen og hans gode kolleger i Giving & Dining gikk til topps i Nordre Follo. Den trivelige interiørbutikken på Langhus fikk 477 stemmer, 95 foran Stasjonskafeen i Kråkstad.

Videre var det svært tett mellom Jasmina Cemer og Kiwi Finstad, Can W Auto, Norsk Maskinservice, Kullebunden Spiseri, Lysglimt Elektro, Kolbotn Klær, Tandoori Palace og Vinmonopolet på Ski storsenter.

Det er avisenes lesere som nominerer kandidatene. Da ØB lanserte konkurransen i Nordre Follo, fikk avisen inn forslag på over 100 ulike bedrifter. En jury plukket ut de ti finalistene, som så ble stemt frem av leserne. Det ble avlagt hele 2.744 stemmer.

– Enormt engasjement

– Å kåre den beste servicen i Nordre Follo var fantastisk morsomt! Engasjementet var enormt, og det var veldig tydelig at mange bedrifter yter det lille ekstra overfor kundene sine. Og det er heller ingen tvil om at kundene er opptatt av god service, sier ØB-redaktør Martin Gray.

– Vi vet også at mange av dem som nominerte bedrifter i Nordre Follo er fra Ås, noe som ikke er så rart all den tid Ås-folket også bruker næringslivet i nabokommunen. Nå håper vi alle som har gode opplevelser med næringslivet i Ås og på Vinterbro tar seg tid til å nominere, uansett hvilken kommune du bor i.

Journalistens kommentar: God service er god butikk

Henrik Christie, redaktør i Ås Avis, sier avisen er svært spent på å finne ut hvilke bedrifter i Ås som har de mest fornøyde kundene.

– Vi har sett en rivende utvikling i næringslivet i Ås kommune. En rekke spisesteder, butikker og bedrifter har kommet til de senere årene, mens noen, som Mestergull og Ås skotøymagasin, har holdt det gående i mange tiår. Men hvem er det egentlig som yter best service og gjør at du velger å komme tilbake? Akkurat det ønsker vi å finne svaret på.

Trenger du inspirasjon? Dette er listen over alle de nominerte i Nordre Follo:

Tar kundene på alvor

Kåringen er en hyllest til de lokale bedriftene som tar godt vare på kundene sine.

– Vi håper vi får bekreftet mistanken om at næringslivet i Ås tar kundene på alvor, og gir dem akkurat den opplevelsen de kommer for, sier Christie.

De to redaktørene gleder seg til kåringen i Ås, og er spente på hva de får inn av forslag. ØB og Ås Avis samarbeider om «Best i Ås». Det er leserne som bestemmer utfallet.

Du kan nominere kandidater frem til 13. mai. En jury gjennomgår alle forslagene og plukker ut de ti finalistene som leserne våre så kan stemme på.

Du kan nominere dine kandidater her: https://page.amediakreativ.no/bestiaas2022/

Her kan du lese reportasjene vi hadde fra alle de ti finalistene i Nordre Follo:

Polet er i finalen i ØBs servicekåring: – Vi er veldig ydmyke som er på en sånn liste

Barbro og gjengen til finalen i ØBs store kåring: – Vi er her for kundene

Åge er finalist i ØBs servicepris: – Det handler om å gi kunden noe du ville ha satt pris på selv

Christer, Daniel og de andre vil gjøre noe helt ekstra for kunden: – Vi prøver å være litt utenom det vanlige

Ski-restauranten rett til finalen i ØB-lesernes servicepris: – Det holder ikke med god mat hvis servicen er dårlig

Restaurantsjef Veronica og spisestedet er finalist i ØB-lesernes servicepris: – Får masse energi av å være på jobb

Kaja har skapt en sosial møteplass – nå er hun i finalen i ØB-kåringen: – Jeg er ingenting uten kundene

Da kunden fikk skrue i dekket, hentet Gøkhan bilen mens hun var på jobben, reparerte dekket og leverte bilen der igjen

Gunnar har levd av god service i 35 år: – Jeg synes det er viktig å bruke nærmiljøet, ellers blir butikkene borte

– Jeg er veldig glad i mennesker