Vi ønsker at flere brukere benytter digitale tjenester

Digitale tjenester: Nav Ås argumenterer for at brukerne må bli flinkere til å bruke digitale tjenester i Nav-systemet.

Digitale tjenester: Nav Ås argumenterer for at brukerne må bli flinkere til å bruke digitale tjenester i Nav-systemet.

Av
Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

MeningerStore deler av hverdagen vår foregår via nettløsninger. Skal vi søke lån, betale regninger eller fornye forsikringen gjøres dette via bankenes nettjenester. Søknad om plass i barnehage, på høgskole eller universitet leveres også på nett.

Vi samhandler med Skatteetaten uten et eneste papir. Nå har du også mulighet for å samhandle med oss gjennom elektroniske «Ditt Nav». Nav Ås har som mål at din kommunikasjon med Nav skal blir enklere, mer effektivt og sikrere.

Ved hjelp av Bank-ID kan du sitte hjemme og få svar på spørsmål gjennom bruk av

Åpne hele døgnet

Våre digitale kanaler som er åpne hele døgnet. Har du spørsmål om tjenester for eksempel rundt arbeid, kan dette sendes elektronisk. Både spørsmålet og svaret blir lagret på din side på «Ditt Nav», slik at du kan følge saken din. På «Ditt Nav» kan du også levere søknader og oppdatere personopplysningene dine.

Her har du mulighet til å registrere din CV, få oppdatering på ledige stillinger og ellers få tips og gode råd til hvordan du søker jobber.

Stadig flere av våre tjenester gjøres tilgjengelige via ulike nettbaserte løsninger, og selvbetjening er bra for alle. Det er tidsbesparende for deg og det gjør det mulig for oss å være tettere på de som trenger det mest. Du kan gjennom nettbaserte tjenester søke informasjonen du trenger uansett på døgnet det måtte passe deg.

Flinkere til å informere

Foreløpig er det slik at personlig fremmøte i Nav Ås er den fremste samhandlingsformen for mange, men vi ønsker at flere av våre brukere skal benytte digitale tjenester. I Ås skal vi bli flinkere til å fortelle deg om og veilede deg i bruken av våre elektroniske løsninger. Det er god samfunnsøkonomi, det gir deg større valgfrihet , brukermedvirkning og styring over egen tid. For oss i Nav Ås gir det anledning til å vie mer oppmerksomhet til brukere med mer sammensatte behov, og økte muligheter for å få flere i jobb!

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags