PlayStation fikk gode råd fra kreative Drømtorp-elever

I pausen var det mulighet til å prøve ut spillene. Alle foto: Sara Munkerud

I pausen var det mulighet til å prøve ut spillene. Alle foto: Sara Munkerud

Av
Artikkelen er over 3 år gammel
DEL

Vi har et tilbud til deg. Prøv ØB+ og få tilgang til alt på ØB.no i åtte uker for kun 99 kroner.

SKI/OSLO: Elever fra linjen medier og kommunikasjon på Drømtorp videregående skole fikk onsdag boltre seg i House of Nerds da de besøkte PlayStation.

House of Nerds er et 1000 kvadratmeter stort hus på Løren i Oslomed store og små spillrom. Stedet brukes blant annet av PlayStation til produktlanseringer, datakurs og spillturneringer.

Drømtorp-elevene hadde en egen workshop. Her fikk de komme med forslag til hvordan PlayStation kunne markedsføre sitt nye produkt.

- Dette er noe vi aldri har gjort før, så det blir veldig spennende å få mer innblikk i hvordan elevene tenker, forteller markedssjef Kjetil Walseth.

Frie tøyler og kreative ideer

Dagen startet med en liten omvisning, der elevene fikk se de forskjellige spillrommene og datasalene. De ble senere delt inn i grupper, der de jobbet med å komme på nytenkende og kreative ideer.

Walseth forteller at han har gitt elevene veldig frie tøyler under oppgaven, og tror at de syntes det vil kunne være en morsom undervisningsmåte.

Dagen ble avsluttet med at hver gruppe presenterte sine forslag for markedssjefen og han så ut til å være imponert.

- Det var vært utrolig lærerikt og spennende å se hva dere har kommet frem til. Jeg har notert ned forslagene deres og vil ta det med meg videre, forteller Walseth til elevene. Men han ville ikke dele forslagene med ØBs utsendte.

Elev Fanny Berg forteller at det har vært en veldig interessant dag og at hun har lært utrolig mye. Hun syns det er gøy at PlayStation lot dem komme og håper at de kan bli inspirert av ideene som klassen foreslo.

Artikkeltags