"Knekk Koden" fra Frogn vant pris for beste markedsføring

"Knekk Koden" Fra venstre: Asbjørn Eide, Sebastian Thuen, Julie Stenberg, prisutdeler: Ola Gaute Aas, Carina Midthaug, Simen Eielsen, Cordelia Øystå. Foto: privat

"Knekk Koden" Fra venstre: Asbjørn Eide, Sebastian Thuen, Julie Stenberg, prisutdeler: Ola Gaute Aas, Carina Midthaug, Simen Eielsen, Cordelia Øystå. Foto: privat

Artikkelen er over 4 år gammel
DEL

Første dag av NM i ungt entreprenørskap er unnagjort. "Knekk Koden" fra Frogn videregående skole dro av gårde med første plass i kategorien markedsføring.

Som ØB tidligere har skrevet, har elevene fra Frogn laget et konsept med vekt på enkle metoder for å lære seg og ikke minst forstå matematikk i tidlig alder.

Her er juryens begrunnelse for at Frogn-elevene fortjent vant 1. prisen.

Les også: Follo-skoler kuppet Akershusmesterskap

- " Denne ungdomsbedriften har vist oss en svært god forståelse for hvordan man tar en idé ut i markedet. De har vært igjennom en svært god og grundig analysefase, der innspill basert på intervjuer med målgruppen har vært sentralt. De har tenkt nøye igjennom hva de skal levere, hvem de skal selge til og hva som er den unike kundeverdien de tilbyr. De fremstår gjennomtenkt og bevisst utad og har allerede skapt gode resultater hos kunder og i mediedekning – til og med på TV2. De viser god forståelse for hvordan markedsføring fungerer ved å trekke fram et konkret eksempel på en suksesshistorie som både rører og engasjerer".

Konkurransen fortsetter torsdag. Da blir det avgjort om jentene og guttene fra Frogn videregående skole får flere priser med seg hjem.

Artikkeltags