Pakker er forsinket inn til butikk

MANGE PAKKER: Butikksjef Morten Hagren hos Coop Extra Ski oppfordrer folk til å hente pakkene så fort de får melding om at de kan hentes.

MANGE PAKKER: Butikksjef Morten Hagren hos Coop Extra Ski oppfordrer folk til å hente pakkene så fort de får melding om at de kan hentes. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Butikksjef Morten Hagren hos Coop Extra i Ski forteller om stor pågang av pakker og fulle gitre.

DEL

SKI: Siden Black Friday for halvannen uke siden har pågangen på pakker til utlevering ved Coop Extra i Ski vært stor. Mange valgte nok å bestille varer på denne dagen, og nå kommer varene. Problemet er at mange får melding om at pakken er ankommet er klar for henting, før Coop Extra Ski har mottatt pakkene.

På grunn av den store pågangen av pakker, har det de siste dagene vært noen forsinkelser, noe Hagren beklager. PostNord har så stor pågang at de sliter med å levere ut alle pakkene.

– Kunder har fått tekstmelding om at pakken er klar til å hentes, men pakken er ikke kommet til oss. Vi ser at PostNord har mye å gjøre, men det er ikke noe moro å sende kundene ut av døren uten pakker, sier han.

Mens vi står og snakker kommer en kunde som skal hente en pakke. Denne pakken hadde ikke ankommet butikken.

– Jeg skjønner at dere ikke kan noe for det, men det er jo litt dumt, da. Meldingen kom sent i går kveld, sier hun før hun løper ut av døren.

Kommunikasjonssjef Bjørn Thorvaldsen i Postnord, forteller at kunder først skal få beskjed om henting når pakkene ankommer butikken.

– Hentemelding genereres ved skann inn i butikken. Om noen har opplevd noe annet har det dessverre skjedd et avvik, sier han.

Postnord har hatt en kraftig økning i antall pakkeleveringer i år. Sammenligner man uke 48 i fjor mot uke 48 i år, er økningen på hele 78 prosent.

– Med en generell høy vekst gjennom året har vi kontinuerlig jobbet med å øke kapasiteten vår. Både i eksisterende nettverk, samt med åpning av nye utleveringssteder. Vi har nå 1557 utleveringssteder i Norge, opplyser Thorvaldsen.

Fulle gitre

Nordmenn handler mer og mer på nett. Det har Hagren merket godt. Særlig de siste to ukene har pågangen av pakker vært stor.

– Det er ekstremt mye pakker og kunder. Ikke at vi skal klage på flere kunder, men de få pakkeburene vi har, er allerede fulle. Vi vil derfor oppfordre folk til å hente pakkene så fort de får beskjed om at de er ankommet butikken, sier Hagren.

Artikkeltags