Et eventyr i Enebakk

MASKOT: Markedssjef Einar Smidesang (t.v.) og daglig leder Hallvard Grindheim sammen med Mibas varemerke, isbjørnen. BEGGE FOTO: CHRISTIAN CLAUSEN

MASKOT: Markedssjef Einar Smidesang (t.v.) og daglig leder Hallvard Grindheim sammen med Mibas varemerke, isbjørnen. BEGGE FOTO: CHRISTIAN CLAUSEN

Av
Artikkelen er over 7 år gammel

Da de flyttet fra Oslo til Enebakk var de rundt 10 ansatte, i dag er de 26.

DEL

YTRE ENEBAKK: Å flytte en bedrift fra midt i Oslo sentrum og ut til Ytre Enebakk, virker litt som «kjerringa mot strømmen».


– Vi mener faktisk at dette er en sentral beliggenhet. Det er tross alt kun 25 minutter til Rådhusplassen. I tillegg får de ansatte kortere reisevei, og ikke minst så er det billigere, sier daglig leder Hallvard Grindheim.

Stem på kandidatene her

Han legger til at det kun er tre av de ansatte som ikke bor i Follo.
Det er som importør av varmepumper at Miba har slått seg opp. De er eneimportør av Mitsubishi Electric.

– Vi har i dag 25 prosent av andelsmarkedet i Norge. Miba selger aldri varmepumper til sluttkunder, men til installatører og bedrifter, sier markedssjef Einar Smidesang.

Det var grunnleggeren av Miba, Sverre-Dag Baastad som rundt 2000 tok turen til Sverige og skaffet agenturet. Han er fortsatt medeier i bedriften.
I tillegg til å selge drøyt 20.000 varmepumper, lærer Miba også opp forhandlere.

– Det er utrolig viktig for oss at det er gode installatører vi selger til. Derfor har vi sagt nei til mange. Det gjelder å tenke langsiktig i denne bransjen, sier Grindheim.

Duoen synes det er en stor ære å bli nominert.
 

Artikkeltags