NORDRE FOLLO: Nå drar vi i gang kåringen Best i Nordre Follo.
– Dette er noe flere av våre søsteraviser har gjennomført med stor suksess. Vi gleder oss til å få mange gode forslag fra leserne våre, sier ansvarlig redaktør Martin Gray.
Kanskje er du stamkunde i en butikk som yter det lille ekstra hver gang du er innom? Eller har du en favorittrestaurant der både maten og humøret til de ansatte alltid er på topp? Eller har du hatt besøk av kommunens mest effektive og blide håndverker?
– Hyggelige menneskemøter betyr mye, og Østlandets Blad ønsker å løfte frem de bedriftene som utmerker seg med sin gode service, sier Gray.
Du finner mer info og kan nominere kandidater på denne siden
Fra alle bransjer
Vi trenger en kort begrunnelse over hva som er så bra med den servicen du opplever på akkurat det stedet.
Det første døgnet fikk vi inn forslag på 69 forskjellige bedrifter i Nordre Follo. Du har ut uken med å nominere din egen favoritt. Torsdag ettermiddag er det til sammen nominert imponerende 108 forskjellige kandidater.
Bransje spiller ingen rolle. Alle som driver en eller annen form for næring i Nordre Follo kan nomineres. Det kan like gjerne være et bilverksted som en klesbutikk eller matbutikk. Det viktigste er at du har svært gode opplevelser som kunde.
– Dette er noe jeg gleder meg veldig til å jobbe med. Som innbygger har jeg mine klare favoritter. Det tror jeg du har også, sier ØB-journalist Stig Erlend Persson.
Kake og jubelintervju
Han får hovedansvaret for å holde i konkurransen, ta imot tips og ikke minst lage reportasjer fra hver av de ti finalistene juryen vår nominerer til prisen.
– Vi kommer tilbake til jubelintervju med kake og diplom når vinneren er kåret, sier Persson.
Han understreker at alle de foreslåtte bedriftene blir nevnt, selv om de ikke når opp som finalist eller går helt til topps.
Lyst til å komme tilbake
Prisen er et håndslag til alle "på gølvet".
– Dette skal være en heder til alle de flotte ansatte i næringslivet i Nordre Follo som gjør en innsats utenom det vanlige for at vi som kunder skal trives og få lyst til å komme tilbake gang på gang, sier Stig Erlend Persson.
Altså de som bestemmer i praksis hvordan kundens opplevelse at bedriften skal bli.
– Ikke minst er det en mulighet for oss som lokalavis til å trekke frem bedrifter som kanskje ikke er så ofte i rampelyset som andre, sier han.
Leserne bestemmer
Du har to uker på deg til å foreslå din egen kandidat. Siste frist for å nominere kandidater er 13. februar. Juryen plukker ut de ti finalistene blant de innkomne forslagene.
I de to ukene etterpå er det leserne våre som skal stemme på hvilken av de ti som bør få prisen. Vi kommer med jevnlige stemningsrapporter underveis, før vi besøker vinnerbedriften for en ordentlig jubelreportasje.