Ikke nok å melde ny adresse til avisen

SYSTEMSKIFTE: Hvis du vil ha ØB omadressert i ferien, må du også melde ifra til posten, ikke bare til Østlandets Blad.

SYSTEMSKIFTE: Hvis du vil ha ØB omadressert i ferien, må du også melde ifra til posten, ikke bare til Østlandets Blad. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Fra i år skal også Posten ha beskjed når du vil ha Østlandets Blad til en annen adresse i ferien.

DEL

FOLLO: – Det er ikke lenger tilstrekkelig å kun informere avisen om midlertidig ferieadresse. Nå må avisabonnentene også informere Posten om dette for å være trygg på at avisleveringen blir gjennomført som forventet, opplyser Ole Morten Ona Ringdal, direktør i Amedias sentrale kundesenter.

Amedia eier Østlandets Blad og et sekstitalls andre aviser.

Postens nye rutiner gjør at forsendelse av lokalaviser mellom landsdeler tar opptil to dager mer enn tidligere. I tillegg må alle avisabonnenter altså informere Posten om sin ferieadresse.

– Hver sommer får kundesenteret mange henvendelser fra abonnenter som ikke har mottatt avisen som forventet, dette til tross for at abonnenten har gitt beskjed til oss via telefon, e-post eller har registrert midlertidig omadressering via selvbetjening. Skal du være sikker på at avisen blir levert korrekt, må du altså i tillegg registrere ferieadressen din som tilleggsadresse hos Posten, oppfordrer Ona Ringdal.

Avisabonnenter må også være klar over at postens omlegginger av A- og B-post fra nyttår, innebærer at de som ferierer på et annet sted i Norge utenfor avisens primærområde, nå kan få avisen 1-2 dager senere enn før. Dette gjelder de som får avisene levert av Posten.

Rutinene for avisdistribusjon med andre selskaper er uforandret. Ona Ringdal minner samtidig om at samtlige abonnenter også har tilgang til avisen digitalt, både eAvisen (en ren digital kopi av papiravisen) og nettavisen.

Artikkeltags