Son frister hele verden

GODE BESØKSTALL: Lisbeth Røbekk og ISoon.no.

GODE BESØKSTALL: Lisbeth Røbekk og ISoon.no.

Av
Artikkelen er over 9 år gammel

Folk fra 254 byer og 35 land har funnet veien til ISoon.no. Lisbeth Røbekk mener det viser potensialet til kystperlen i Akershus.

DEL

Son: Nettstedet ISoon.no har hatt en formidabel utvikling i løpet av den ene sesongen Røbekk har drevet det. Det mener hun beviser at Son interesser langt flere enn nærliggende båtturister.
- Du snakker ofte om Son og maritim turisme, men det er på vei til å utvikle seg. Det kommer flere dagsturister enn før og disse kommer bilveien, sier hun.

Besøk fra 35 land

Oversikten viser faktisk at det er nettlesere fra Elfenbenskysten, Hong Kong og Canada for å nevne noen langt fra, men hovedvekten tilfaller likevel folk fra Moss, Oslo og Vestby.
- Og det er nettopp sånn vi ønsker det, sier Røbekk.
Hun viser frem statistikk over det første halvåret i 2009. Den viser at mennesker fra 35 land og 254 byer har besøkt ISoon.no. Røbekk mener det tyder på at tendensene i området er gode, og hun tror at næringslivet går en god tid i møte.
- Det er så mye positivt som skjer her. Det viktigste er kanskje likevel at Son begynner å tiltrekke seg mennesker også utenom sommertiden, sier Røbekk.

Flere målgrupper

- Hva gjør nettsiden din så populær?
- Jeg tror at det er at vi har dagsaktuelle saker om Son. Vi har kort og greit en nettside der alt er samlet på et sted. Fastboende, turister, interessenter av Son og næringslivet er målgruppene vi sikter oss inn på, forteller hun.

Artikkeltags