Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Utsiktsentusiast?

Nå kan du sikre deg drømmeutsikten!

Annonse fra BN Bolig

Har du alltid ønsket deg nærhet til marka og idyllisk utsikt å hvile øynene på? I Vannverksveien i Drøbak har du nå sjansen - og det kan bli lenge til neste gang.

Illustrasjon: BN Bolig

Byggingen av 10 eneboliger i Vannverksveien i Drøbak er allerede godt i gang. Infrastrukturen er langt på vei klar og denne måneden starter byggingen av de første boligene.

– Dette er et kvalitetsprosjekt hvor vi leverer en nøkkelferdig bolig, med belegningsstein i oppkjørselen og asfalterte internveier. Her er det bare å ta med seg tannbørsten og flytte rett inn, smiler utbygger Rolf Granhaug.

Området har vært gjenstand for flere boligprosjekter i senere tid, men med disse ti eneboligene er det bortimot fullt.

– Det er siste sjanse i dette området, med tanke på at det er bygget ut der det har vært mulig å bygge, påpeker Granhaug.

Trykk på videoen under for å se Vannverksveien fra lufta. Nyt utsikten!

Kort vei til sjø og ski

Flytter man til ny bolig i Vannverksveien, får du ro, friluft og naturopplevelser i marka med på kjøpet.

– Det er litt tilbaketrukket, og marka gjør at det er lett å komme seg ut på ski om vinteren og kort vei til sjølivet om sommeren. Dessuten er alt man behøver i hverdagen er lett tilgjengelig, alt fra dagligvare til barnehage kjører man forbi på vei til boligen, forteller prosjektansvarlig Anders Winther fra BN Bolig.

Sjarm, naturnært og kort vei til Oslo

Boligene er på 200 kvadratmeter og er tiltenkt familier som ønsker kort avstand til hovedstaden og den unike roen og idyllen som sjarmerende Drøbak har å tilby.

– Sånn vi ser det er det enten etablerte eller folk som har stiftet familie og trenger mer plass. Dessuten har vi de som er litt eldre og elsker området der, men ønsker seg noe nytt.

Vil du vite mer?

Besøk oss på www.vannverksveien.no eller kontakt prosjektansvarlig Anders Winther på tlf. 979 79 696.

Bredt spekter av tilvalgsmuligheter

Man kan forvente seg påkostede utearealer, men også når det gjelder standarden på interiør er det valgt ut en pakke av god kvalitet.

Som kjøper har du likevel mulighet til å påvirke det aller meste og få interiøret helt i tråd med hvordan du ønsker det.

– Kjøkken og bad er rom hvor boligkjøpere oftest har særønsker, så vi har lagt stor vekt på fleksibilitet der og valgt lokale leverandører. Skulle man for eksempel finne et gulv man liker et sted, så bytter vi det. Vi er veldig fleksible og ønsker at man som kjøper skal ha gode tilvalgsmuligheter, påpeker Winther.

Illustrasjon: BN Bolig

Mange interessenter etter byggestart

– Vannverksveien skiller seg veldig ut med tanke på område og plassering, samtidig som det bygges og omsettes ekstremt lite i Drøbak, legger han til.

Flere har allerede meldt sin interesse for boligprosjektet i Drøbak.

– Mange har ventet på å se at byggingen er i gang. Allerede før prosjektet ble lagt ut denne uka har vi hatt tomtevisninger med interesserte, opplyser Winther.

Første kjøper overtar i tredje kvartal 2018, deretter blir det fortløpende levering mot sommer og høst 2019.

Vil du vite mer? Besøk www.vannverksveien.no for mer informasjon.

Illustrasjon: BN Bolig
Redaksjonen i Østlandets Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet