Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Bo sentralt i grønne omgivelser

Annonse fra Såner Invest AS

Frister det å kombinere en urban livsstil med et rolig og tilbaketrukket liv i grønne omgivelser? I en bolig som gir deg et rolig og avskjermet bomiljø? Samtidig som du bare er noen minutters gange fra bylivets gleder? Drømmen oppfylles på Sole!

Selskapet Såner Invest AS ble etablert med hensikt å utvikle og gjennomføre prosjektet Sole.

– Vi begynte å jobbe med Sole rundt 2000, som er et boligområde med plass til rundt 1400 boenheter. Det er snakk om et stort område på over 400 mål, hvorav cirka 180 av disse skal bli friområder, sier Nikolas Kyris, daglig leder i Såner Invest AS.

Sole gir beboerne en komplett pakke. Her bor du i grønne omgivelser, med en urban livsstil og et avskjermet bomiljø. Bylivets gleder, med butikker og servicetilbud, er bare noen minutters gange unna.

Bak selskapet står Olav Breivik og Thorleif Hersleth, som innehar en lang og allsidig kompetanse i prosjektgjennomføring innen flere fagområder.

Byggherre er Såner Invest AS, med Nikolas Kyris og prosjektleder Jan Håkon Hensel i føringen. Begge har lang erfaring fra eiendomsbransjen. Hersleth Entreprenør AS er totalentreprenøren som gjennomfører feltutbyggingen av Sole, over en resterende tidsperiode på 15-20 år.

Prosjektet består av varierende boligblokker med parkering i kjelleren, kjedede eneboliger, eneboliger og rekkehus.

Nikolas Kyris, daglig leder i Såner Invest AS. Han har 25 års erfaring med eiendom- og eiendomsutvikling.

Bo høyt og luftig over Sole

Solehøyden er det siste tilskuddet på Sole, som blir et unikt boligprosjekt i Vestby. Her vil det bli fem åtte-etasjer høye nybygg, lagd i kors, med til sammen cirka 155 leiligheter.

Det første salgstrinnet består av 31 leiligheter over åtte etasjer. Leilighetene varierer i størrelse fra 56 til 133 kvadratmeter, fra 2- til 4-roms. 

– Interessen er stor, også utenfor Vestby, og vi har fått veldig mange henvendelser. Dessuten får du en utrolig utsikt, smiler daglig leder.

Han legger til at høyhusene er balansert veldig fint i terrenget og omgivelsene rundt. De vil være dominerende i landskapet, men ikke på feil måte. Det er også god avstand til alt rundt.

Leilighetene vil ha gjennomgående god standard, panoramautsikt og store solrike terrasser der utsikten aldri blir kjedelig.

– Det er et meget spennende boligprosjekt med ganske store grønne lunger. Litt utypisk nåtidens utbygningskunst, det er en veldig kontrast til veldig mye annet som bygges i dag, forklarer Kyris.

Såner Invest er opptatt av grønt. Det var en grunnpilar allerede i planleggingsfasen da de så for seg Sole. Ideen bak det hele var at det skulle bli et unikt sted å bo. 

Solehøyden er siste tilskudd på Sole, med fem åtte-etasjer høye nybygg med til sammen cirka 155 leiligheter.

– Til nå har leilighetene dekket et lokalt behov, det vil si mennesker som har funnet ut av de ønsker en enklere hverdag hvor for eksempel stell av hage utgår. Over 80 prosent av kjøperne kommer fra Vestby-regionen, forteller Kyris.

Når det kommer til rekkehusene og eneboligene er det en bredere kjøpergruppe med småbarnsfamilier, enslige og par. Disse boligene passer utmerket for de som ønsker litt større plass og litt gress under beina. Interessen for disse boligene strekker seg langt utover Vestby- regionen. 

Vi ønsker et rikt kulturlandskap og bevaring av det biologiske mangfoldet.

Såner Invest AS

Vestbys sentrale beliggenhet, med kort vei til Oslo, kombinert med gunstige priser og en stadig økende utvikling, er hovedgrunnene til at Sole er blitt så ettertraktet mener Kyris. 

– For de som bor i leilighetene vil det være en vaktmester som tar seg av driften og vedlikehold, mens eiere av rekkehus og eneboliger må stelle egen hage. Vaktmesteren tar seg av alle fellesområdene, forteller Kyris.

Såner Invest AS er stolte av å kunne gjennomføre et slikt prosjekt. Det bidrar ikke bare til nye boliger, men også til utvikling og utforming av lokalsamfunnet.

Sole skal bli et av de hyggeligste boligområdene i Norge! Med moderne boliger i rolige og grønne omgivelser, gjennomtenkt infrastruktur med barnevennlige løsninger og sentral beliggenhet, kommer de nok til å lykkes! 

Innta frokosten på din private veranda og nyt den flotte utsikten!

Såner Invest AS

Sole er planlagt utbygd i et langsiktig perspektiv. Vi bygger i naturlige faser, og gjør området trinnvis helt ferdig før vi begynner på neste. Nøye planlegging sikrer et godt bomiljø fra første dag.

Selskapet Såner Invest AS er etablert med hensikt å utvikle og gjennomføre prosjektet Sole.

Bak selskapet står Olav Breivik og Thorleif Hersleth, som innehar lang og allsidig kompetanse i prosjektgjennomføring innen flere fagområder.

Nikolas Kyris er Daglig Leder for selskapet. Han har 25 års erfaring med eiendom- og eiendomsutvikling, og har blant annet 7 års fartstid som salgssjef i Selvaag Bolig ASA. Jan Håkon Hensel er ansatt som prosjektleder i selskapet. Han har nærmere 30 års erfaring fra bygge- og eiendomsbransjen.

Les mer om prosjekt Sole her

Redaksjonen i Østlandets Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet